3/25/13

Color Inspiration: Gold





Images: Tumblr & Photovisi

Lately, as you probably remember from a few posts in January, I have been really drawn to gold details.  Now obviously the best part of gold is the shimmer factor, but I am even drawn to the gold toned fabrics in the first picture of the Downton Abbey girls.  I especially like the color gold combined with rich emerald green.  And how amazing are those Dolce & Gabbana heels?  That heel is a piece of art!  I have never seen such an elaborate and beautiful shoe, and usually I am drawn to much more simplistic designs for shoes.  I just love how little touches of gold can make an outfit seem so much more extravagant than it is!  

Récemment, comme vous vous souvenez probablement de quelques postes en Janvier, j'ai été vraiment attirée sur les détails d'or. Maintenant, évidemment, la meilleure partie de l'or est le facteur de miroitement, mais je suis encore attirée sur les tissus d'or tonique dans la première image de Downton Abbey les filles. J'aime particulièrement la couleur or combiné avec riche vert émeraude. Et comment incroyable sont ceux Dolce & Gabbana talons? Que le talon est une oeuvre d'art! Je n'ai jamais vu une telle chaussure élaborée et très belle, et d'habitude je suis attiré conceptions beaucoup plus simplistes pour les chaussures. J'adore la façon dont de petites touches de l'or peut faire une tenue semblent beaucoup plus extravagante que c'est!

-Jacqueline 

1 comment:

  1. That shoe IS amazing Jacqueline! Nothing like it indeed. It's so exquisite! I'm loving gold and green to! I never thought about the pairing. It looks spectacular.

    ReplyDelete